Terug naar SPECIALIZED

Diverge sport Carbon

Prijs 3099 euro
Voor meer informatie bel of bezoek de winkel.
    • EIGENSCHAPPEN

       

      Of je doel nu is om te ontsnappen op gravelwegen, ver van auto’s en mensenmassa’s, of om van start te gaan in je favoriete gravelrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest bekwame – en misschien wel de leukste fiets die we ooit hebben gemaakt. Een fiets die een snelle en dynamische rit oplevert op kracht, maar stabiel en zelfverzekerd is als het terrein ruw wordt. Van Future Shock 1.5 en geheel nieuwe gravelgeometrie tot toonaangevende bandenspeling, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, gravel en onverhard. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is de ultieme fiets om aan de drukte te ontsnappen.

      Gravel rijden mag dan een ‘nieuwe’ sport zijn, onze Diverge Sport Carbon is ontwikkeld dankzij meer dan vier decennia ervaring. Het heeft onze Future Shock 1.5 en een FACT 8r Carbon frame voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, onverharde paden en gravelstroken. Met op de gravel geïnspireerde Shimano GRX 600 1×11 mechanische schakelgroep en DT Swiss G540 wielen is de Diverge Sport even geschikt als veelzijdig. Met de Kanza winnende Pathfinder Pro 38mm banden, hetzelfde rubber dat we voor de S-Works Diverge hebben gespecificeerd, ben je klaar om zo snel en zo ver te rijden als je wilt.

       

      • With a FACT 8r carbon frame, the Diverge Sport frame is incredible capable and race bike light. Pin it for your local dirt climb KOM, or grind up a giant back country peak, the light and lively Diverge will get you there faster.
      • Speed, control and confidence – Future Shock 1.5 is ideal technology for the gravel rider. With 20mm of axial compliance, Future Shock 1.5 is progressively tuned specifically for gravel riding. This keeps you confident and in control, able to keep the power down and stay off the brakes over rough dirt roads and in thick loose gravel, all while keeping your hands, arms and neck fresh.
      • We tossed gravel geometry ‘status-quo’ out the window. The new Diverge has the most progressive geometry we’ve ever created for a drop bar bike, giving riders a capable and stable bike in the dirt, that still feels responsive and nimble on the road. We’ve increased the frame’s reach, introduced a slacker head tube and a longer offset fork. All this creates incredible confidence with a planted feeling in the dirt, while spec’ing shorter stems keeps the overall cockpit length the same and the steering lively. We’ve kept the bike’s BB low to increase stability, but high enough to utilize with 650b wheels if that’s your jam.
      • We’ve given the Diverge plenty of rack mounts, including fork and top tube mounts, to ensure you can take what you need, no matter how far you plan to go, or how long you plan to stay out.
      • Nothing unlocks a bike’s capability like tire clearance, so we gave the new Diverge a whopping 47mm of tire clearance with a 700c wheel and 2.1” with a 650b wheel. Thanks to a drive side chain stay utilizing a solid beam of carbon behind the chain rings we’ve created clearance without using a fragile dropped chain stay design or increasing chain stay length.
Categorieën: , Tags: ,